Cukrovka a dieta | Diasvět - o cukrovce aktuálně

Nízký glykemický index stravy zajistí nižší zdravotní rizika z vysokého krevního tlaku

Hypertenze (vysoký krevní tlak) je jedním ze znaků metabolického syndromu a silným rizikovým faktorem pro kardiovaskulární onemocnění, což je častá dlouhodobá komplikace cukrovky 2. typu.

Poškození nervů a krevních cév může vyplynout z vysokých krevních cukrů a srdeční komplikace se vyvinou mnohem rychleji, pokud je přítomen vysoký krevní tlak. Je to proto, že tkáně v srdci jsou obzvláště citlivé na zvýšení krevního tlaku.

Z předchozího výzkumu víme, že dieta s nižšími sacharidy, která se obecně považuje za dietu s nižším GI, je spojena s měřitelným snížením krevního tlaku.

V tomto novém výzkumném přehledu, který se skládal ze 14 dlouhodobých studií a zahrnoval 1 097 zdravých účastníků, výzkumníci našli podobné výsledky.

Třináct z těchto studií prokázalo, že snížení glykemického indexu o 10 jednotek snížilo systolický krevní tlak (SBP) a diastolický krevní tlak (DPB) o 1,1 a 1,3 mm Hg.

Kromě toho devět studií zjistilo, že snížení glykemické zátěže o 28 jednotek snížilo celkové SBP a DBP o 2,0 a 1,4 mm Hg.

Společně tyto výsledky ukazují, že nižší GI dieta může mít prospěch z vysokého krevního tlaku, pravděpodobně proto, že pomáhají snížit hladinu cukru v krvi.

Předpokládá se, že když organismus produkuje příliš mnoho inzulínu a leptinu jako odpověď na dietu s vyšším obsahem karbohydrátů a vysokým GI, způsobuje zvýšení krevního tlaku. Dalším faktorem jsou účinky glykace na lipoproteiny, které vedou k ateroskleróze a tudíž zúžily krevní cévy.

Přesto je jedním z prvních doporučení, jak snížit hladinu cukru v krvi, snížit objem soli. Tam může být mnohem více udržen zdravý krevní tlak než jíst nízkomolekulární stravu, což je strategie, která pracuje pro některé lidi a selže u druhých.

V tomto smyslu může tato recenze implicitně naznačovat, že je načase, aby pokyny zaměřené na kontrolu hypertenze posunuly důraz od solí a zaměřili větší pozornost na pravděpodobné následné snížení cukru.

Zdroj: diabetes.co.uk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.