Cukrovka a rostlinná strava | Diasvět - o cukrovce aktuálně

Studie naznačuje, že rostlinná strava snižuje riziko vzniku cukrovky 2. typu o 23 procent

Souvislost byla odhalena na základě přezkumu studie provedené vědci na oddělení výživy na Harvardu T.H. Chan School of Public Health v Bostonu.

Americký přezkum rovněž navrhl, že zdůraznění příjmu zeleniny a minimalizování příjmu slazených nápojů a rafinovaných uhlohydrátů snížilo riziko vzniku cukrovky typu 2 o 30%.

„Popsal bych tato snížení rizika jako docela významná,“ řekl starší autor Dr. Qi Sun. „Dieta na bázi rostlin může podpořit metabolické zdraví a snížit riziko vzniku cukrovky mnoha cestami, včetně prevence nadměrného přírůstku na váze, zlepšení citlivosti na inzulín, snížení zánětu a dalších mechanismů.“

Ukázalo se, že konzumace zdravé stravy s reálným jídlem má řadu výhod pro lidi, kteří jsou ohroženi cukrovkou 2. typu nebo existujícím typem 2. V loňském roce jednoroční výsledky programu Diabetes Digital Media s nízkým obsahem sacharidů uváděly, že stravování potravinami s nízkým obsahem sacharidů vedlo k tomu, že u jednoho ze čtyř konzumentů došlo k remisi cukrovky 2. typu.

Tým z Harvardu se zabýval devíti publikovanými studiemi, které se točily kolem rostlinné vegetariánské stravy a zahrnovaly více než 23 500 případů cukrovky 2. typu u více než 300 000 lidí.

Kombinovaná zjištění ze všech výzkumných prací našla souvislost mezi jídlem bohatým na ovoce, zeleninu, celozrnnou stravou, luštěninami a ořechy a nižším rizikem vzniku cukrovky 2. typu. To bylo stejné ve všech věkových skupinách a při stejné tělesné hmotnosti.

„Je třeba poznamenat, že celé zrno a luštěniny často obsahují vyšší množství uhlohydrátů. I když obsahují hodně zdravé vlákniny, vlákninu získanou z těchto potravin lze získat z neškrobové zeleniny, jako je špenát.“

Zjištění zdůrazňují i kvalitu rostlinných produktů. Dr. Sun dodal: „Nezáleží jen na tom, co vegetariáni jedí. Je třeba zdůraznit i konzumaci zdravých rostlinných potravin, které nejsou nebo jsou minimálně zpracovávány, jako je čerstvé ovoce a zelenina, luštěniny, ořechy a celá zrna.“

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.