Cvičení zlepší cukrovku | Diasvět - o cukrovce aktuálně

Vysoká intenzita cvičení dává beta buňkám novou sílu

Vědci z Case Western Reserve University nechali 12 dospělých pacientů s cukrovkou 2. typu cvičit 10 až 20 minut CrossFit v tělocvičně po tři dny týdně po dobu šesti týdnů.

Jejich trénink spočíval v dokončení několik kol široké škály funkčních cvičení jako jsou sklapovačky, dřepy a kliky, přičemž každé opakování bylo provedeno explozivně.

Účastníci žili před spuštěním cvičení sedavě. Zvážili se před spuštěním programu. Žádný z nich nebyl léčen insulinem, ale někteří přijímali metformin.

Po šesti týdnech CrossFit cvičení výzkumníci posoudili výsledky pomocí skenování DEXA. Bylo zjištěno střední snížení o 1,1% na celkové procento tělesného tuku a průměrný pokles tělesné hmotnosti o 1,8 kg.

Výzkumníci používají poměr proinzulinu k inzulinu jako způsob, jak posoudit funkci beta-buněk. Hodnota se porovná se získanými daty před a po CrossFit.

Zvýšený poměr proinzulinu k inzulinu je marker pro dysfunkci beta-buněk a je indikátorem progresivního zhoršování sekrece inzulínu v beta buňkách.

Po šesti týdnech s CrossFit vědci opět změřili poměr proinzulinu k inzulinu a zjistili významně snížení, což znamená, že se sekreční kapacita beta-buněk zlepšila.

Několik studií uvádí pozitivní zdravotní účinky vysoké intenzity cvičení. Toto je první studie, která zkoumala funkci beta-buněk u cukrovky 2. typu.

Jakákoli fyzická aktivita může mít pozitivní vliv na citlivost na inzulín, ale vysoká intenzita cvičení má největší vliv na beta-buňky.

Zdroj: diabetes.co.uk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.