Deset faktorů, které mohou vyvolat únavu

Faktory zahrnují:

1. Vysoký příjem nezdravých sacharidů

Lidé, kteří jedí hodně rafinovaných sacharidů, mají větší pravděpodobnost stoupající hladiny cukru v krvi, což způsobuje únavu po celý den.

Je známo, že zvýšená hladina cukru v krvi, po níž klesá, způsobuje únavu. Bílý chléb, těsto na pizzu a těstoviny jsou klasifikovány jako rafinovaný sacharid.

2. Neaktivní způsob života

Únava je běžná u těch, kteří mají neaktivní životní styl, protože mají nízkou hladinu energie.

Mnoho lidí tvrdí, že jsou příliš vyčerpaní na to, aby cvičili, předchozí studie zjistily, že cvičení často snižuje únavu.

Chůze nahoru místo volby výtahu a výměny auta za kolo jsou malé úpravy, které lze provést, aby byly aktivnější.

3. Nedostatek spánku

Narušený spánek je nejzjevnější příčinou únavy.

Lidé, kteří spí méně než sedm hodin nepřetržitého spánku, se budou cítit méně aktivní a unavenější po celý den.

Nedostatek spánku je jednou z zjevnějších příčin únavy, kdy tělo během spánku obnovuje energetické hladiny.
Je známo, že nepřetržitý plný spánek snižuje úroveň vyčerpání.

4. Potravinové intolerance

Únava je běžným příznakem některých potravinových alergií, které často zůstávají bez povšimnutí.

Lepek, mléčné výrobky, vejce a kukuřice jsou typické potraviny, na které jsou lidé alergičtí.

Vyhledání pomoci u alergologa nebo dietologa se doporučuje těm, kteří se cítí unavení z potravinové intolerance.

5. Nízký příjem kalorií

Nepřijímání dostatečného množství kalorií způsobuje únavu, protože tělo nedostává životně důležité živiny, které potřebuje.

Aby lidské tělo správně fungovalo, spoléhá na určitý počet kalorií denně.

Kalorie poskytují tělu zásadní dávky energie pro udržení základních funkcí, jako je dýchání a regulace tělesné teploty.

Energie je zachována, když je příjem kalorií nízký, což způsobuje vyčerpání. Minimální množství 1 200 kalorií je požadované množství k zastavení metabolického zastavení.

6. Spánek přes den

Ti, kteří spí po celý den, narušují spánek a mají větší pravděpodobnost, že se budou cítit unavení.

Když spánek člověka neodpovídá cirkadiánnímu rytmu těla, může dojít k extrémnímu vyčerpání.

Dřívější výzkum ukázal, že přibližně pět procent lidí pracujících v noci má poruchu spánku.

7. Nízký příjem bílkovin

Konzumace nedostatečného množství bílkovin může vést k únavě.

Vysoký příjem bílkovin může zvýšit energetický výdej, proto se ti, kdo nepřijímají dostatek bílkovin, často cítí vyčerpaní.

8. Nepít dostatek vody

Mírná dehydratace může snížit hladinu energie a ztěžovat soustředění, což jsou běžné příznaky únavy. Zdravotničtí pracovníci doporučují každému vypít alespoň 8 sklenic vody denně.

9. Vysoký příjem energetických nápojů

Mnoho lidí spoléhá na energetické nápoje, aby jim nedalo spát, ale ve skutečnosti se nakonec unavují.

Energetické nápoje obsahují vysoké množství kofeinu a cukru, které sice zvyšují hladinu energie, ale jakmile odezní, nastává extrémní vyčerpání.

Průměrný energetický nápoj obsahuje 350 mg kofeinu, zatímco typický šálek kávy obsahuje 77 až 150 mg.

10. Zvýšené pocity stresu

Časté pocity stresu jsou často spojeny s únavou a nízkou úrovní energie.

Jedinci, kteří nesníží úroveň stresu, zhoršují únavu.

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..