Dvě jablka denně by mohla udržet cukrovku typu 2 na uzdě

Australský výzkumný tým však uvedl, že nevidí stejný vzorec u těch, kteří denně vypili dvě porce ovocného džusu.

Autorka studie Dr. Nicola Bondonno z Institutu pro výzkum výživy Edith Cowan University v Perthu uvedla: „Zjistili jsme, že lidé, kteří konzumují přibližně dvě porce ovoce denně, mají v příštích pěti letech o 36% nižší riziko vzniku cukrovky 2. typu. než ti, kteří konzumovali méně než polovinu porce ovoce denně.”

“Neviděli jsme ale stejné vzory pro ovocné šťávy.” Tato zjištění naznačují, že zdravá strava a životní styl, který zahrnuje konzumaci celých plodů, jsou skvělou strategií ke snížení rizika vzniku cukrovky.

Kolik ovoce denně konzumujete

Studie zahrnovala údaje od více než 7600 lidí, kteří se již přihlásili k účasti na australské studii Diabetes, obezita a životní styl Baker Heart and Diabetes Institute.

Dobrovolníci poskytli informace o své spotřebě ovoce a ovocných nápojů prostřednictvím dotazníku.

Zjistili, že lidé, kteří uvedli, že jedli více celých plodů, měli po pět let nižší riziko vzniku cukrovky 2. typu ve srovnání s těmi, kteří tak nečiní.

Vědci si myslí, že je to proto, že existuje souvislost mezi příjmem ovoce a citlivostí na inzulín. To tedy znamená, že ti, kteří konzumovali více ovoce, museli produkovat méně inzulínu, aby snížili hladinu glukózy v krvi.

Dr. Bondonno řekl: „To je důležité, protože vysoká hladina cirkulujícího inzulínu (hyperinzulinémie) může poškodit krevní cévy a souvisí nejen s cukrovkou, ale také s vysokým krevním tlakem, obezitou a srdečními chorobami,“ řekl Bondonno.

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..