Konzumace barevných jídel může zabránit ztrátě paměti

Lidé, kteří často jedí jahody, papriky, jablka a pomeranče, mají o 20% nižší pravděpodobnost ztráty paměti.

Flavonoidy, uložené v rostlinách, jsou přírodními prvky, které jsou klasifikovány jako silné antioxidanty.

Předchozí studie zjistily, že starší dospělí, kteří mají nízké množství antioxidantů, jsou více ohroženi kognitivní poruchou.

Nové poznatky však naznačují, že pravidelná konzumace barevných potravin s vysokým obsahem flavonoidů může toto riziko snížit. Jahody obsahují ve standardní porci 180mg flavonoidů a každé jablko má kolem 113mg flavonoidů.

Hlavní výzkumník, doktor Walter Willett, řekl: „Existuje stále více důkazů, které naznačují, že flavonoidy jsou velmocemi, pokud jde o zabránění poklesu vašich myšlenkových schopností s přibývajícím věkem.

“Naše výsledky jsou vzrušující, protože ukazují, že provádění jednoduchých změn ve vaší stravě by mohlo zabránit kognitivnímu poklesu.”

Akademici z Americké akademie neurologie studovali příjem potravy téměř 50 000 žen středního věku a téměř 28 000 mužů středního věku.

Účastníci vyplnili řadu průzkumů, aby informovali vědce, jaká jídla konzumují a jak často jedí potraviny s vysokým obsahem flavonoidů.

Průzkumné otázky se také zaměřily na schopnost účastníka v paměti zjistit, zda vykazuje známky kognitivní poruchy či nikoli.

Potraviny stojí za poklesem kognitivních funkcí

Podle výsledků vykazovali účastníci, kteří měli ve stravě kolem 600mg flavonoidů, méně známek kognitivního poklesu.

Zatímco ti, kteří ve své stravě konzumovali přibližně 150 mg flavonoidů, vykazovali více známek kognitivního poklesu.

Zjištění ukazují, že ztráta paměti je o 38% chráněna po pravidelném konzumaci určitých koření a žlutého nebo oranžového ovoce a zeleniny, které obsahují flavony.

Výsledky navíc ukazují, že antokyany uložené v ostružinách, třešních a borůvkách snižují kognitivní poruchy o 24%.

Doktor Willett řekl: „Lidé v naší studii, kteří si v průběhu času vedli nejlépe, snědli denně v průměru alespoň poloviční porci potravin, jako jsou pomerančový džus, pomeranče, papriky, celer, grapefruity, grapefruitový džus, jablka a hrušky.

“I když je možné, že zde působí i jiné fytochemikálie, barevná strava bohatá na flavonoidy, konkrétně na flavony a antokyany, se zdá být dobrou sázkou na podporu dlouhodobého zdraví mozku.”

Dodal: “A nikdy není pozdě začít, protože jsme viděli tyto ochranné vztahy, ať už lidé konzumovali flavonoidy ve své stravě před 20 lety, nebo je začali začleňovat v poslední době.”

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..