Pravidelné cvičení zlepšuje paměť u starších lidí

Americká studie zjistila, že pravidelná fyzická aktivita může chránit typ paměti, která si vybavuje věci, které se nám staly v minulosti, přičemž největší přínosy byly pozorovány u lidí ve věku od 55 do 68 let.

Tým výzkumníků, vedený psychology University of Pittsburgh, zkoumal data od 3 000 pacientů ve 36 studiích, aby se pokusil zjistit, kdy je v našem životě cvičení nejprospěšnější, kdo má z něho největší prospěch a jaké je optimální množství cvičení.

Vedoucí autorka Sarah Aghjayan, doktorandka klinické a biologické zdravotní psychologie, řekla: „Každý se vždy ptá: ‚Kolik bych měl cvičit? Jaké je naprosté minimum, abyste viděli zlepšení?‘“

„Z naší studie se zdá, že cvičení asi třikrát týdně po dobu alespoň čtyř měsíců je to, kolik potřebujete, abyste získali výhody epizodické paměti.“

Epizodická paměť, která se s věkem obvykle jako první zhoršuje, je typ paměti, která si vybaví například první jízdu autem.

Zatímco předchozí studie, které hledaly souvislost mezi cvičením a pamětí, nedokázaly žádnou určit, tým z Pittsburghu zúžil svá kritéria tím, že se podíval na určité skupiny a věková rozmezí a soustředil se na epizodickou paměť.

Paní Aghjayan řekla: „Když zkombinujeme a spojíme všechna tato data, umožní nám to prozkoumat téměř 3 000 účastníků. Každé jednotlivé studium je velmi důležité: všechny přispívají k vědě smysluplným způsobem.“

„Zjistili jsme, že došlo k většímu zlepšení paměti u lidí ve věku 55 až 68 let ve srovnání s těmi, kteří jsou ve věku 69 až 85 let – takže zasáhnout dříve je lepší.“

„Potřebujete jen dobré vycházkové boty a můžete snadno rozhýbat své tělo.“

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..