Víno, čaj a zelená zelenina mohou pomoci zpomalit pokles paměti

Výzkum ukázal, že lidé, kteří konzumují více potravin a nápojů obsahujících antioxidační flavonoly, měli pomalejší kognitivní pokles.

Mezi prospěšné potraviny patří jablka, pomeranče, hrušky, rajčata, olivový olej a rajčatová omáčka.

Autor studie Dr Thomas M. Holland z Rush University Medical Center v Chicagu řekl: „Je vzrušující, že naše studie ukazuje, že konkrétní výběr stravy může vést k pomalejšímu úbytku kognitivních funkcí.“

„Něco tak jednoduchého, jako je jíst více ovoce a zeleniny a pít více čaje, je pro lidi snadný způsob, jak se aktivně podílet na udržování zdraví svého mozku.“

961 účastníků, kteří měli průměrný věk 81 let a byli sledováni v průměru sedm let, vyplnilo roční dotazníky o tom, jak pravidelně jedí určité druhy potravin.

Kromě toho měli za úkol splnit řadu kognitivních a paměťových výzev a také poskytnout informace o úrovni svého vzdělání, cvičení a o tom, jak dlouho strávili mentálně stimulujícími činnostmi, jako je čtení.

Mezi dospělými Američany je průměrné množství konzumovaných flavonolů 16 až 20 miligramů denně. Studie zjistila, že účastníci měli průměrný denní příjem 10 mg denně, přičemž nejnižší konzumovali 5 mg denně, zatímco příjem nejvyšší byl 15 mg denně – což odpovídá zhruba šálku listové tmavé zelené.

Z mentálních testů výzkum zjistil, že účastníci studie, kteří konzumovali největší množství flavonolů, zaznamenali pokles kognitivního skóre o 0,4 jednotky za desetiletí pomaleji než účastníci, kteří konzumovali nejnižší množství.

Ze zjištění Dr Holland řekl, že tento vztah může být způsoben antioxidačními a protizánětlivými vlastnostmi flavonolu.

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..