Výzkumníci zjišťují, že občasný půst nemusí fungovat pro každého

Týmy z University of Science and Technology na University of Nottingham Trent a Národního centra pro sportovní a cvičební lékařství, School of Sport, Exercise and Health Sciences, Loughborough University chtěly prozkoumat, proč půst ve stanovených obdobích funguje pro některé a ne pro ostatní.

Přerušovaný půst je způsob stravování a stal se populárním způsobem řízení přírůstku hmotnosti. Tento přístup zahrnuje kombinaci různých časových rozvrhů jídla a zdržení se jídla.

Nejoblíbenějším postním přístupem je strava 5: 2, která zahrnuje lidi, kteří sníží příjem potravy o dva dny v týdnu a pak normálně jí po zbývajících pět dní.

Přerušovaný půst však u některých lidí funguje lépe než u jiných lidí a studijní tým nyní určil proč.

Jejich pokus zahrnoval sledování skupiny mužů po dobu tří dnů a porovnání nízkokalorické stravy s nízkokalorickým dnem, aby se zjistilo, zda se vyskytly nějaké rozdíly. První den bylo povoleno konzumovat pouze 700 kalorií v průběhu celého dne. Hladové záchvaty účastníků byly zaznamenány před a po jídle, stejně jako jakékoli cvičení, které provedli.

Druhý den zahrnoval opět velmi nízkokalorickou dietu opět s měřením úrovně fyzické aktivity. Třetí a poslední den bylo mužům dovoleno jíst neomezenou snídani.

Vědci zjistili, že účastníci konzumovali první den o 6 procent více jídla a o tři procenta více pak při neomezené snídani během třídenní studie.

Domnívají se, že k tomuto chování došlo, protože muži věděli, že příští den bude jejich příjem potravy omezen a že hlad s tím nemá nic společného.

Cvičení bylo také ovlivněno tím, že vědci zjistili, že fyzická aktivita byla o 11 procent nižší den předtím, než muži absolvovali nízkokalorickou dietu a 18 procent nižší ve dnech nízkokalorických.

Výzkumný tým uvedl: „Naše studie zdůrazňuje, kdy nastane kompenzační chování. Tyto informace mohou být použity ke zlepšení účinnosti přerušované stravy nalačno.”

Jeden z vědců Dr. David Clayton, hlavní přednášející na univerzitě Nottingham Trent, řekl: „Být více ohleduplný při jídle před a po období nízkých kalorií a začlenění cvičení do dietních plánů, by mohl pomoci zvýšit pravděpodobnost účinnosti přerušovaného půstu vedoucího ke snížení hmotnosti.“

Zdroj: diabetes.co.uk

Sdílet:

Také by se vám mohlo líbit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..